Home > Behandelingen > Borst > Correctie ingetrokken tepel

Correctie ingetrokken tepel

Wanneer uw tepel helemaal plat is of naar binnen getrokken, spreken we van een ingetrokken tepel. Ingetrokken tepels komen bij zowel mannen als vrouwen voor. Hoewel veel mensen een ingetrokken tepel niet mooi vinden, is een ingetrokken tepel meestal onschuldig. In de meeste gevallen zorgt een ingetrokken tepel niet voor ongemakken als pijn, maar het kan wel problemen met hygiëne opleveren. Daarnaast kan het lastig zijn bij het geven van borstvoeding en kan het vanuit een cosmetisch oogpunt als storen worden ervaren.

Een ingetrokken tepel kan om verschillende redenen ontstaan. Bij veel mensen is een ingetrokken tepel een onschuldige aangeboren aandoening, als gevolg van hormonale ontwikkelingen zoals pubertijd, zwangerschap, menopauze of na het geven borstvoeding. In zeldzame gevallen ontstaan ingetrokken tepels door ziekte, zoals borstkanker.

Met een speciale chirurgische techniek zullen de ingetrokken tepels worden hersteld. Tijdens het consult zal de plastische chirurg dit uitvoerig met u bespreken De ingreep vindt in de meeste gevallen plaats onder plaatselijke verdoving.

Gedurende een week is het belangrijk dat je geen zware arbeid verricht. 8 tot 10 dagen na de behandeling zullen de pleisters en hechtingen worden verwijderd door de assistente.

Een correctie ingetrokken tepel is al mogelijk vanaf €700,-. Klik hier voor het volledige prijsoverzicht.